Logotypy dla firm

Mówi się, że w firmie najistotniejsze są produkty lub usługi, niemniej jednak tak faktycznie w firmie bardzo istotne jest to, jakie przygotowujemy pierwsze złudzenie na potencjalnym kliencie. Jeżeli już to złudzenie będzie dobre, to firma faktycznie sporo zyska. Jeżeli wyrażenie będzie złe, ten potencjalny klient może już przenigdy się nie stać prawdziwym klientem.



Najistotniejsze jest, żeby projektowanie logo w firmie było zlecone osobom, które mają w tym doświadczenie i edukację, jak poszczególne elementy logotypu oddziałują na ludzi.
Kolory, kształt, formy i wszelkiego rodzaju informacje mogą posiadać sporo odsłon. Logo jest uproszczonym elementem, co czasem może być mylące. Można źle zinterpretować dany znak, o ile nie przyłożono się do niego w sposób dobry i to sprawi, że po prostu osiągniemy zły rezultat. Nasze logo, zamiast przyciągać, będzie ludzi odpychać. Logo firmy nie może kojarzyć się z czymś negatywnym. Bez względu na to, jak firma działa, co oferuje i jak długo jest na rynku, jej logotyp muszą się kojarzyć pozytywnie. Najlepiej, by był neutralny albo zawierał element, który bezpodstawnie kojarzy się z daną dziedziną. Na przykład firma zajmująca się produkcją kwiatów może mieć w logotypie kwiat. Firma sprzedająca komputery może posiadać przykładowo ikonę monitora i tak dalej. Tutaj oczywiście wszystko uzależniony jest od inwencji grafika, ale kreacja logo to głównie umiejętność przekazania w prosty sposób czegoś bardzo skomplikowanego i całej idei działania firmy. Takie zadanie powinno być zrobione przez speców.
Polecam: warto zobaczyć.