Sukces danej firmy na prawdę często zależny jest od konkurencji, która działa w danej branży. Stąd też zanim doświadczony przedsiębiorca postanowi o tym, ażeby wejść w określony biznes, to na pewno zrobi rozeznanie pomiędzy konkurentów. Na pewno zainteresuje go chociażby potencjalna wycena marki konkurencji.
Jeżeli na rynku przebywa w rzeczywistości globalna marka, to raczej ciężko będzie przejąć dosłownie małą część klientów na swoją stronę. W szczególności, jeżeli już są to klienci z tej samej grupy targetowanej. Dlatego wielu przedsiębiorców posiada zaufane biuro aktuarialne, którego pracownicy są w każdym momencie dostępni, by oszacować daną firmę, spółkę albo markę. To pozwala potencjalnie wycenić, czy nowa firma na rynku będzie w stanie zainwestować chociażby większe pieniądze w reklamę, aby przegonić konkurencję. Na przykład nowo otwarta siłownia w małym mieście może cieszyć się dużą popul arnością na początku tylko i wyłącznie z powodu tego, że jest nowa. Natomiast jeśli klienci nie zauważą żadnych wartości w tym, ażeby uczęszczać właśnie na tę siłownię, a nie na jedną z wielu innych w pobliżu, to zwyczajnie nie będą uczęszczać do niej regularnie. Dlatego też zaplanowane działania biznesowe są podstawą do tego, aby wejść z przytupem w konkretny rynek i przyciągnąć do siebie dosłownie minimalny kawałek dużego tortu. Jeżeli już również masz plan rozpocząć biznes, a nie masz pewności co do powodzenia dobrego pomysłu biznesowego, to sprawdź jak wygląda wycena marki, która funkcjonuje już w Twojej branży. Czy ma ona bardzo duże perspektywy na wzrost i rozwój w najbliższym czasie?
Zobacz również: testy na utratę wartość.