Jak zaprojektować opakowanie

Opakowanie każdego produktu ma ewidentny wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy perfekcyjnie o tym wiedzą, więc próbują dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał fachowo.



Jeżeli już opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i kupić produkt.
To znacząca kwestia, dlatego że opakowania towarów mają niewątpliwy wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru wiele rozwiązań w sklepach, w wielu przypadkach zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. Jeśli opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga sugestie, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest zatem kwestią jedyną w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią reklamy i kanałem reklamy tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, aby zdecydować się na zaprojektowanie dobrego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeżeli chodzi o środki finansowe, jak i o czas. Opakowanie będzie miało oczywisty wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Dosłownie słabszej jakości produkt obroni się, jeżeli projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już sporo badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych towarów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż zawsze była wyższa.

Dodatkowe informacje: http://www.projektopakowania.pl