Kiedy rebranding

Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to specjalistycznie zrobi. Bardzo duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje wiele czasu i jest także dosyć dużym kosztem.
W takiej okoliczności trzeba uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej ogólnie rzecz ujmując posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Oczywiście istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała bardzo dobrze opracowany plan tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. W pewnych przypadkach to wymaga de fakto bardzo dużo pracy. Projektowanie logo powinno się zacząć od nowa i to też nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, nierzadko nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być trochę inne, oczywiście musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, o ile się zmieniły, albo mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest rzeczywiście duże.
Polecana strona: zobacz stronę.